logo
 
Laycock overdrives

Als agent van O/D Spares kunnen wij nog beschikken over veel originele onderdelen uit de oude voorraad van Laycock. Veel delen worden weer nieuw geproduceerd, soms volgens de originele tekeningen, soms ook aangepast aan de nieuw beschikbare materialen en hardingsmethoden.
Steeds meer onderdelen laten wij hier in Nederland vervaardigen op moderne bewerkingscentra met een veel grotere nauwkeurigheid dan waarover men vroeger beschikte. Veel onderdelen zoals bronzen axiaalringen, waarvan er soms drie verschillende in een overdrive zitten, worden bij ons niet zoals in Engeland alleen in een standaard maat geleverd, maar in vele overmaten. Hierdoor kunnen andere delen nabewerkt worden en daarna weer op de originele plaats gemonteerd worden met de daarbij behorende juiste speling.
Naast een groot assortiment nieuwe onderdelen hebben wij ook een grote voorraad gebruikte overdrives en onderdelen voorhanden.

A-type voor Austin-Healey MK I - MK III
A-type voor Austin-Healey MK I - MK III

Alle overdrives worden uitvoerig gestest en afgesteld volgens de fabrieksgegevens. Zowel in koude als in warme toestand moeten de overdrives aan een aantal criteria voldoen voordat zij weer ingebouwd kunnen worden.

A-type voor Triumph TR 250
A-type voor Triumph TR 250
A-type voor Ferrari 250 GTE
A-type voor Ferrari 250 GTE

Naast standaard revisies kunnen ook zogenaamde “competitie uitvoeringen” gebouwd worden die hun toepassing vinden in de rallysport en racerij.

LH-type voor laat type MG-B
LH-type voor laat type MG-B

Voor die auto’s waarvoor geen mogelijkheid bestaat een overdrive direkt aan de versnellingsbak te bouwen bestaan ook losse overdrive units die tussen het chassis worden gemonteerd. Er wordt dan gebruik gemaakt van een ingekorte en gedeelde tussenas. Een ideale manier om het toerental en daarmee het benzineverbruik terug te brengen. Velen vinden hun toepassing in bijvoorbeeld Bentley’s, Lagonda’s en Bugatti’s.

J-type als losse overdrive unit
J-type als losse overdrive unit
Hier is het J-type in een chassis gemonteerd
Hier is het J-type in een chassis gemonteerd